دقت کنید تایتل صفحه شما دقیقا مرتبط با همون چیزی یا نکته اس یا محصولی هست که شما اراعا میکنید و حتما در کلمات تایتل شما آن موضوع به صورت شفاف بیان شده باشد. باید کلمات کلیدی باشند که کاربران شما آنرا سرچ میکنند و این باید برای هر صفحه منحصر به فرد باشد. مثالی که آقای مت کات میزنه در این ضمینه این است که تایتل صفحه مثل “درمان سالم برای بچه ها” است.
Meta description هر صفحه باید قطعه کوتاه و مختصر و مفیدی باشد در مورد آنچه صفحه شما بیانگر آن است آنرا طوری بیان کنید که کاربر تشویق شود روی آن کلیک کند چون در نتیجه جستجوی شما نمایش داده میشود و آنرا با کلمات کلیدی خود ترکیب کنید و نگذارید بیشتر از 2 خط طول بکشد. به قول آقای مت کات متا دسکریپشن خوب “خوراکی های سالم و رفتار میکند. برای کودکان در تمام سنین” است . meta description ها بسیار مهم میباشند و دقیقا باید با یه فن خاصی که کاربر را به سمت خود بکشاند نوشته شود سعی کنید خودتان را جای کاربر بگذارید واقعا چه نوشته ای شما را جذب میکند وقتی ئر نتایج سرچ خود با دنبال نکته مورد نظر خود میگردید؟
در اولین خطهای نوشته خود یا بدنه آن و در هدینگ نوشته کلماتی باشد که سعی شود مرتبط با تایتل صفحه شما باشد و ختما از تگ های مثلا: <h1>هدینگ</h1> و کلمات و سطرهای دیگر در تگهای مانند h2 و h3 در نوشته صفحه خود استفاده کنید. استفاده از متا ها در نوشته خود بسیار مهم و در سئو سایت و بهینه سازی سایت بسیار موثر هستند زیرا خزننده های گوگل وقتی به این نوع تگها برخورد میکنند آنها را در درجه بالاتری نسبت به بقیه کلمات میدهند.
بیشتر مواقع نام فایل نادیده گرفته میشه یعنی نام صفحه ای که ذخیره میشه ارتباطی با موضوع آن صفحه ندارد از شما میخواهیم که صفحه ای که نام گذاری میکنید دقیقا نام آن محصول یا موضوع آن نوشته باشد بجای آنکه به نام مثلا sumsung.html آنرا ذخیره کنید دقیقا نام آن محصول و اگر مدلی داشت همراه بامدل آن صفحه را ذخیره کنید اینکار برای سئو سایت شما بسیار موثر است.
حتما برای عکسهای صفحات خود Alt تعریف کنید و به موتورهای جستجو کمک کنید تا نام آن تصویر را با محصول شما ست کنند و به هم ربط دهند. حتما آن نام را با نام صفحه خود یکی کنید یعنی همان نام را برای Alt تصویر خود در نظر بگیرید.اینکار در نتایج جستجو همراه صفحه شما تصویر آن هم نمایش داده میشود.